Podzimní výzdoba za pár korun

30.10.2015 22:49

Ještě nemáte žádnou podzimní výzdobu, ačkoliv spadené listí se povaluje úplně všude, o žaludy a kaštany zakopáváte a nevěřícně kroutíte hlavou nad cenami podzimních věnečků v květinářství? Mám pro vás návod, jak si vyrobit vlastní věneček, který vám bude dělat doma radost a budete na něj patřičně hrdí jako já :-)

Co budete potřebovat? Základem je korpus věnce z polystyrenu o libovolném průměru. V obchodě nebo v květinářství jej sežene okolo 20 Kč.

Dále budete potřebovat stará trika, ideálně dvě barvy a aspoň jednu z nich v odstínu oranžové. Neobejdete se bez jehly, nitě, bavlnky, špendlíků a tavné pistole. Kdo nemá tavnou pistoli, určitě si poradí i s nějakým šikovným lepidlem. Aby se vám dobře zdobilo, je potřeba ještě zajít do lesa a nasbírat všechny možné dary přírody, které se vám budou líbit - listy, žaludy, kaštany, šípky, větvičky apod.

Pokud máte všechno pohromadě, můžeme začít.

Nejprve si ozdobíme korpus. Já jsem tak trochu ulítlá na zelenou barvu, takže jsem jej udělala zelený. Nastříhala jsem si dlouhé rukávy ze starého bavlněného trika a postupně celý korpus omotala. Na začátku a na konci doporučuji přichytnout látku špendlíky, aby se vám korpus dobře omotával a látka dobře držela.

Korpus máme hotový a teď už můžeme podle libosti zdobit. Poslední dobou hodně frčí motiv dýně, tak si ji můžete bez problémů vyrobit, není na tom nic složitého a hotovou ji máte za pár minut. Potřebujete k tomu jen starý kus látky, ideálně nějaký oranžový, jehlu, nit, něco na vyplnění, bavlnku, kousek klacíku, 2 listy a tavnou pistoli. Máte všechno nachystané? Tak se na to můžeme vrhnout. Na kus látky uděláme kolečko. Já mám průměr cca 15 cm. Nemusíte hned hledat kružítko, dostatečně pošlouží nějaká kruhová miska nebo co máte zrovna po ruce na obkreslení.

Kolečko si vystřihneme a po okraji prostehujeme. Na začátku udělejte větší uzel, aby se vám nit při stahování nevyvlíkala. Mírně kolečko stáhněte, aby se vám dobře vyplňovalo. Až bude pořádně vycpané, stáhnětě a zašijte, ať se vám neotvírá.

Nyní si navlíkněte bavlnku a prošijte středem.

Až budete mít obšitou celou dýni, tavnou pistolí přilepte klacík jako šťopku a podle vkusu třeba dva listy.

Já jsem si věnec ozdobila ještě růžičkou z listů. Bohužel moje zručnost není na takové úrovni, abych listy motala a zároveň fotila, proto kukněte na návod někde na googlu. Růžička chce trošku trpělivosti, ale stojí to za to.

No a teď už jen stačí vzít tavnou pistoli a podle libosti a vkusu nalepit dary přírody na korpus. Přidávám fotografii mého hotového díla, kdyste se chtěli inspirovat. Fantazii se meze nekladou. Hodně zábavy při tvoření.

Diskusní téma: Podzimní výzdoba za pár korun

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek