Největší vychytávka do domácnosti - sušička

22.10.2015 08:31

Kdyby mi někdo před rokem řekl, že si mám koupit sušičku, asi bych se mu vysmála a zeptala bych se ho, na co by mi asi byla. Nyní, téměř po roce používání si bez ní neumím život představit. Je to můj největší pomocník v domácnosti. Snažím se žít tak, abych byla co nejvíce eko a co nejméně ničila životní prostředí, což se s nákupem sušičky dost vylučuje, ale sušička je prostě a jednoduše moje souzněná duše, tedy hned po manželovi :-)

Dokud jsem žila sama, o existenci sušičky jsem neměla ani ponětí. Než se nám narodila Terezka, říkala jsem si, že sušičku má jen někdo, kdo neví, co s penězi. Žehlení mě vždycky bavilo, perfektně jsem se u něj odreagovala. S narozením Terezky toho času na žehlení a relax bylo méně a méně, takže moje podvědomí asi začalo více vnímat rozhovory o tom, že prádlo ze sušičky se nemusí žehlit. Tím se mi dostal červík do hlavy. Rozhodnuto bylo, když mi prádlo schnulo někdy i tři dny a každé ráno jsem v zimě utírala zarosená okna přes které ani nebylo vidět ven. Když přišla tchýně s tchánem s nabídkou, že místo narozeninových a vánočních dárků by nám koupili sušičku, byla jsem štěstím bez sebe. Dostali jsme značku AEG a jsme maximálně spokojení.

 

Zpočátku jsem se bála některé prádlo sušit, protože jsem slyšela názory, že spousta prádla se někomu srazila apod. Postupem času jsem se víc a víc osmělovala a nyní už suším téměř všechno kromě svetrů a funkčního prádla. Nyní už k sušení přistupuji s názorem, co se zničí v sušičce, nemá v naší domácnosti co dělat.

Kdo ještě váhá, zda do sušičky investovat, tak zde máte klady, na které jsem přišla:

- sušením prádla a jeho poskládáním ihned po vypnutí sušícího programu ušetříte spoustu času, který jste doteď trávili žehlením. Poskládat můžete 95% prádla. Já už dá se říct přežehljuji jen některá manželova trika a všechny košile, ty jsou sice po vytažení relativně rovné, ale já chci, aby jeho oblečení vypadalo perfektně. Čím jsou věci menší, tím jsou rovnější. Pokud máte malé děti, tak všechno prádlo můžete ihned poskládat nebo opět použít. Nemusíte proto mít spoustu věcí pro případ, že by se dítě umazalo a taky si ušetříte nervy, když uvidíte, že se dítko si hraje s bahnem, maluje apod.

- pokud látkujete, tak plínky jsou rychle suché a krásně nadýchané. Pro dětské prdelky ideální. Bála jsem se, že plínky v sušičce zničím, ale naopak, hned jsem měla z látkování ještě větší radost, než předtím

- všechno prádlo je krásně měkké. Ručníky a povlečení jsou měkčí, než když je koupíte úplně nové

- pokud máte doma problémy s vlhkostí, tímto rozhodně problém vyřešíte. Od té doby, co máme sušičku, jsem nemusela otírat vlhká okna

- pokud máte nějakou oblíbenou věc a zašpiníte si ji, můžete si ji brzo zase obléct (tohle je teda hoooodně neEKO)

- jestli se vám sem tam stane, že zapomenete papírový kapesníček v kapse a po vytažení prádla z pračky jsou malé kousíčky úplně všude, tak sušička vám s tímto také dokonale pomůže. Já jsem dřív úplně šílela, když jsem ten roztrhaný kapesníček viděla a teď se jen usměju a dám mokré prádlo sušit.

- pokud máte doma pejska nebo nějaké zvířátko, dokonale ze zbavíte všech chlupů z oblečení

- doma se vám také sníží prašnost, protože sušička všechen prach a nečistoty z prádla pochytá do filtru

- ušetříte doma spoustu prostoru, protože sušička zabírá mnohem méně místa, než sušák, který vám neustále překáží

No a jak to dopadlo s obavami, že se mi zničí prádlo? Jedno možná dvě trika se malinko zmenšila, ale  to může být i důsledek většího příjmu sladkostí nebo vydatnějšího obědu. Rozhodně se mi žádná věc nezmenšila ani o jednu konfekční velikosti. A jak je to s hlučností? Myslela jsem, že bude daleko hlučnější. Rozhodně je tižší, než pračka. Běžný chod domásnoti nijak neovlivňuje, jen ji nezapínám, když máme zrovna návštěvu.

Kdo tedy ještě váháte s koupí, neváhejte, sušička se brzy stane nepostradatelným členem domácnosti. A pokud máte výčitky, že to není příliš ekologické, tak svému svědomí ulevte tím, že vymyslíte nové činy, kterými životnímu prostředí pomůžete.

Diskusní téma: Největší vychytávka do domácnosti - sušička

Malé byty

Petra | 26.05.2022

Sušičku jsme taky kupovali, sice už to nějaká doba bude, ale že bychom ji měli doma od pradávna rozhodně říci nemohu :) Je to skvělá vychytávka, přesně jak píšeš, ušetří hodně času. Jen je trochu problém, že když se nekupuje sušička v rámci pračky, tak je to další spotřebič navíc a
<a href="https://www.eurobydleni.cz/byty/praha/pronajem//">tady</a>by někdy už mohl být docela problém s jejím umístěním. A někdy přece jen nedám dopustit na sušení prádla venku na šňůře, teď v létě je to opravdu velmi rychlé :)

Maly byt

jana | 17.12.2019

Zdravím bydlíme v male garsonce pro představu https://www.eurobydleni.cz/byty/1_1/prodej/ bydlíme tady 2 a vubec si nedokážu si představit kam nacpat sušičku, i když je to určite neocenitelná věc pro domácnost. Když máme problémy kam dát pračku jestli mě chápete.

Re: Maly byt

jana | 17.12.2019

Pardon tady https://www.eurobydleni.cz/byty/1_1/prodej

sušička

kamila ; | 24.08.2016

dobrá rada už šetřím

Re: sušička

Monika | 20.10.2016

Ať se daří šetření. Já jsem říkala, že bych raději nejela na dovolenou, než abych byla bez sušičky :-)

Přidat nový příspěvek