Koupání miminka, super zážitek

23.09.2015 09:08

Koupání je jednou z nejdůležitejších chvilek miminka, ale i všech jeho příbuzných. Všichni se těší, až miminko konečně zbaví vrstev oblečení, do kterých je celý den navlečené, a až ho zbaví té obrovské plíny.

Já jsem se koupání zpočátku docela bála. Bála jsem se, jak moji dcerku ve vaničce udržím, aby mi nevyklouzla apod. Bohužel jsem se nechala zlákat na koupací molitanovou podložku do vaničky, která mě strachu z držení miminka při koupání měla zbavit. Při prvním koupání jsem si říkala, že asi dělám něco špatně, že dcerka pořád pláče. Ačkoliv voda měla příjemnou koupací teplotu mezi 37 a 38° - několikrát pro jistotu přeměřeno, podložka byla studená. První koupání doma byl horor pro mne, ale i pro moje mimi. Při druhém koupání jsem byla již přesvědčená, že peníze za podložku byly vyhozené oknem, protože podložka do sebe sice teplou vodu nasála, ale nahoře teplá voda chládla a dcerce tak byla zima. Voda ve vaničce jí tedy ani zdaleka nepřipomínala prostředí u maminky v bříšku, kde se ještě před pár dny nacházela. Při dalším koupání jsem si již dodala odvahy a dcerku koupala bez podložky. Ihned jsme si koupání užívali já, ona i tatínek a najednou to byl super zážitek, na který jsme se všichni těšili celý den.

Co se týče kosmetiky, opět jsem vsadila na přírodní kosmetiku od weledy. Od začátku jsem byla rozhodnutá, že miminko nebudu koupat každý den, abych mu nenarušovala přirozenost pokožky.

Na internetovém obchodě parfums.cz jsem si pořídila Měsíčkový kojenecký set, jehož součástí byla Weleda měíčková koupel. Co se týče úspory, je docela fajn kupovat přípravky v setu. Vyjdou určitě levněji, než kupované samostatně a set vždy obsahuje nějaký dárek.

U měsíčkové koupele mne nejprve překvapila konzistence. Dle návodu jsem dala trošku přípravku do vody a ten se ihned jakoby zdrcnul. Lekla jsem se, že jsem si popletla přípravky a místo koupele jsem dala do vody krém. Po lehkém projetí vody rukou se přípravek smíchal s vodou a vytvořil voňavou lázeň, do které jsem měla chuť ihned skočit. Měsíčková koupel je perfektní, krásně voní a úžasně zvláčňuje pokožku tak, že po koupeli už není potřeba pokožku mazat. Měsíčkovou koupel považuji za nejlepší výrobek od weledy, co jsem prozatím vyzkoušela.

Přípravek nepoužívám při každém koupání. Většinou koupu jednou v měsíčkové koupeli a po koupání už pokožku nemažu, a podruhé koupu jen ve vodě a pokožku ošetřím Měsíčkovým kojenecký olejem. Ačkoliv olej se doporučuje v prvních měsících života a pak přejít na krém, já na olej nedám dopustit dodnes a to už jsou dcerce 2 roky. Olej se krásně roztírá, rychle se vsákne do pokožky a není od něj mastné oblečení. A jako bonus? Náááádherně voní. Děťátko se s ním dá krásně namazat, namasírovat, hlazením uvolnit a připravit jej na spinkání.