Látkovat či nelátkovat, toť otázka

23.09.2015 09:03

V dnešní době poměrně diskutované téma. Spousta maminek čekatelek přemýšlí, zda si pořídit látkové pleny nebo ne. Sama za sebe musím říct, že to není zrovna jednoduché rozhodnutí. Musí se zvážit všechna negativa a pozitiva, protože každá maminka a rodina vede jiný způsob života a látkování dle mého názoru není pro každého. Člověk musí zvážit všechno od pohodlí, přes životní prostředí až po finance. Já osobně jsem se nakonec na látkování dala s tím, že šestinedělí si dám klídeček a pohodičku s jednorázovými plenami.

Rozhodutí však nebylo jednoduché. Mnohé diskuze a i samotné maminky mne upozorňovaly, že to máme na mateřské dovolené hrozně těžké, a proto není lepšího vynálezu, než jednorázové pleny. Miminko se pokaká, maminka mu umyje prdelku, špinavá plína se vyhodí do koše a nasadí se plena nová. A takhle to jde v prvních měsících života miminka pořád dokola. Použité pleny mizí do popelnic a na skládku. Kupují se stále nové a nové balení s jednorázovými plenami, samozřejmě v super akci, a člověk ani nemá přehled, kolik nakonec utratí peněz a jaké množství plen skončilo na skládce, než se jeden prcek naučí chodit na nočník. Co se množství týče, dle statistik se jedná o 1 tunu. No a co se financí týče, dle mé kamarádky se jedná asi o 15 tisíc korun. 1 tuna odpadu a 15 tisíc korun to už je celkem na zváženou.

Pokud už se pro látkování rozhodnete, musíte si samozřejmě zvolit správné pleny, protože špatná volba vás může odradit hned na začátku. Já jsem se rozhodla pro Gaga´s pleny a doteď svého rozhodnutí nelituju. Gaga´s pleny jsou úžasné, protože jsou na patentky, díky nimž se dají zmenšit na rozměr potřebný i pro ta nejmenší miminka a postupně s miminkem rostou. Gaga pleny´s používáme dodnes ještě v noci a to je dcerce skoro 2,5 roku. Na webových stránkách www.gagapleny.cz je uvedeno, že jsou vhodné až do 15 kg dítěte.

Jedny svrchní kalhotky tedy vydrží na celou dobu plínkování a není potřeba kupovat kalhotky větší. Do kalhotek se dávají různé vkládací pleny, bambusové, extra savé apod.. Já jsem se rozhodla pro vkládací pleny rychleschnoucí, u nichž se doba schnutí pohybuje kolem 8mi hodin.

Gaga´s pleny se kupují jako AIO, tedy all in one, vše v jednom. Když plenu vezmete do ruky, tvarově vám bude připomínat jednorázovku, dokonce se oblékají úplně stejně. Já jsem si pořídila 8 ks AIO a k tomu 10 ks vkládacích plen. Svrchní kalhotky jsou ušité tak, že v sobě mají kapsu, do které se vloží vkládací plena. Já však pleny pokládám na kapsu, aby mi svrchní kalhotky vydržely více, než na jedno použití a nemusela jsem tak často prát. Do asi 1 roku dítěte postačí dávat jednu vkládací plenu, ale jakmile začne dítě více pít, je dobré vkládat pleny dvě.

S plenami jsem velmi spokojená, jen první léto jsem z nich byla trochu nešťastná. Použité pleny totiž skladuji v kyblíku s vodou. Dříve jsem prala jednou za dva dny, nyní už méně častěji. Pleny mi bohužel v horkých dnech začaly v kyblíku zapáchat. Obrátila jsem se tedy na paní majitelku internetové obchodu, jestli by mi neporadila, co s plenami dělat, aby nesmrděly. Poradila mi velmi jednoduché řešení, a to přidat do kyblíku s vodou trochu octu. Rázem bylo po problému, znovu jsem měla z látkování dobrý pocit.

Někomu se mohou zdát Gaga´s pleny drahé, ale myslím, že cena odpovídá kvalitě. Běžně se dají AIO koupit za 355 Kč, ale lze je nakoupit i v akci. Pokud se člověk nenechá příliš unést úžasným designem plen a nepotřebuje mít doma všechny krásné vzory, určitě ušetří spoustu peněz oproti používání jednorázových plen. A to nemluvím o tom, když někdo nezůstane u jednoho dítěte. Pokud se o ně budete dobře starat, myslím, že se budou dát i bezproblémů prodat.

Pokud jedeme někam na výlet nebo na dovolenou, tak jsem pohodlná a "hřeším" jednorázovými plenami, ale rozhodnutí používat látkové pleny rozhodně nelituji a všem maminám doporučuji, tedy jestli vám nevadí sem tam vydrhnout nějaký ten bobek na plíně ručně :-) A pokud vám nevadí nějaký ten bobek, tak věřte, že si ušetříte stresy a čas strávený hledáním a nakupováním jednorázových plen akci.

Diskusní téma: Látkovat či nelátkovat, toť otázka

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek