Koupání v kyblíku Bébé jou bubble

15.03.2016 11:22

Když jsem čekala své první dítě, tak mi všichni říkali, že pro návštěvy je největší atrakcí přebalování miminka a hlavně koupání. Slýchala jsem, že všechny miminka mají koupání rády, protože když jsou ve vodě, tak se cítí jako u maminky v bříšku. Krásně se uvolní a celkově si teplou vodu miminka užívají. Koupili jsme tedy dětskou vaničku a doporučovanou koupací pěnovou podložku a těšili se na ty krásné okamžiky.

Konečně přišel ten dlouho očekávaný okamžik. Přípravy jsme v žádném případě s manželem nepodcenili, všechny potřeby na koupání jsme měli připraveny. Vodu jsme několikrát jako správní technici přeměřovali teploměrem, aby měla přesně 37°. Do vody jsme umístili již zmiňovanou podložku, dcerku vysvlékli a šup s ní do vody. Ten řev, co přišel, museli slyšet sousedi v celém domě. Rozhodně neměl nic společného s blaženým křikem. Byla jsem ráda, že nebyla přítomna žádná návštěva, protože soudě podle křiku jsme vypadali jako neschopní rodiče. Dcerce se koupání vůbec nelíbilo. Po pár koupáních jsme přišli na to, že pěnová podložka je sice fajn, že dítě ve vodě neutopíte, ale na druhou stranu v ní voda velmi rychle vychladne, takže miminko pak leží na studené podložce, což by se nelíbilo nikomu z nás. Mysleli jsme si, že jsme záhadu vyřešili, a že to je ten důvod, proč při koupání ve vaničce pláče. Dcerka však plakala i bez podložky a každé koupání bylo utrpení pro ni a tedy i pro nás. Všechno se změnilo, až když se dcerka v půl roce začala koupat ve velké vaně. Tam se jí moc líbilo.

Když jsem čekala druhé dítě, četla jsem o koupání v kyblíku. Prvně jsem si říkala, co to je za nesmysl, ale když jsem v létě viděla dcerku, jak se v kyblíku na mytí podlahy, který jsem jí naplnila vodou, aby si nenanosila špínu do bazénku, vyblbla snad více než v samotném bazénku, říkala jsem si, že to musím vyzkoušet u miminka.

Těsně před narozením druhého dítěte jsem napsala Ježíškovi, že bych si přála koupací kyblík pro mimi. Dostala jsem Bébé jou bubble. Dle návodu vhodný od narození do 6ti měsíců. Zatěžkávací zkoušku udělala moje 3,5- letá dcera s váhou 13 kg a kyblík to v pohodě zvládl.

Koupání v kyblíku se doporučuje hlavně proto, že děti jsou ponořené v teplé vodě až po hlavičku, což jim připomíná prostředí v maminčině bříšku. Dva týdny po narození jsem koupala v našem velkém umyvadle, protože jsem čekala, až se pořádně zahojí pupík. Mladší dcerka nebrečela jako pardál, jako tomu bylo u starší dcerky, když se koupala ve vaničce, ale nijak zvlášť nadšeně taky nevypadala. Sem tam si malinko poplakala a tak nějak si to koupání přetrpěla, proto jsem byla zvědavá, jak se jí bude líbit koupání v kyblíku.

Při prvním koupání jsem si dala do kyblíku jen trochu vody, abych si natrénovala manipulaci a dcerku neutopila. Voda jí tedy napoprvé sahala těsně nad pupík a i tohle množství stačilo, abych viděla, že tenhle způsob koupání dcerce vyhovuje. Neplakala a jen se spokojeně koukala. Další dny jsem přidávala více a více vody. Nyní už koupeme tak, že jí voda sahá až k ramínkům. Koupání v kyblíku se líbí celé rodině, protože naše mimi je spokojené a téměř vrní blahem. Ve vodě se krásně uvolní, povolí ručičky zaťaté v pěst a celkově si vodu moc užívá. Koupání v kyblíku je také super pro děti, které trpí kolikami. Když se dcerka večer kroutí a různě napíná kvůli prdíkům, okoupu ji a po koupání jsou kolikové stavy pryč. Akorát se jí v tom kyblíku líbí tak, že když ji vytáhnu ven, tak mi dá chvilkovým pláčem najevo, že jsem ji neměla ještě vytahovat. Při masáži olejíčkem mi to však rychle odpustí a je zase klidná.

Slyšela jsem kritiku na koupání v kyblíku, protože někomu připadá, že novorozenec v něm sedí. To však není pravda, záleží samozřejmě na tom, kdo miminko koupe. Správně by mělo být ponořeno do vody jakoby v klubíčku, aby se páteř nezatěžovala, a když se k tomu přidá nadnášení vodou, tak si myslím, že tenhle způsob koupání je vhodný i pro novorozence a děti, které ještě samy nesedí.

Co se mi také na kyblíku líbí, je to, že je krásně skladný. Když jsme měli vaničku, tak jsem nevěděla, kam ji mám dát. V koupelně být nemohla, protože zabírala mnoho místa, takže jsem si ji vždycky před koupáním musela přinést a celkově to byla otrava. Kyblík Bébé-jou se nám krásně vejde pod umyvadlo a nikomu tam nepřekáží, je tedy vždy po ruce.

Další výhodou je menší spotřeba vody. Abyste měli miminko ponořené ve vaničce stejně jako v kyblíku, je potřeba minimálně třikrát tolik vody a poté i manipulace s těžkou vaničkou je nepohodlná a otravná. Kyblík s vodou unese každá maminka a pohodlně jej zvládne vylít bez větší námahy.

Pokud tedy váháte mezi koupí vaničky nebo kyblíku, tak rozhodně doporučuji kyblík. Rozhodně se vám investice vrátí v podobě spokojeného miminka.